tisdag 29 mars 2011

Bättre sent än aldrig?

Jag har försökt att virka amigurumi, men det har inte kännts kul. Inte förrän nu! Nu har jag helt plötsligt förstått det roliga i att sitta och pilla, och fylla med vadd, och montera ihop. Det är ju jätteskojigt! Kalla mig gärna nörd....

Jag har inte knåpat ihop några djur ännu, eller små figurer. Men ytterligare några bullar, småkakor och en tårta har det blivit!



Bullarna efter samma mönster som i det här inlägget, kakorna (som skall föreställa Ballerinakakor och nån slags variant på Singoalla) har jag virkat efter eget huvud, Dammsugarna hittade jag mönstret till här och Prinsesstårtan har jag virkat utifrån mönstret i Mia Bengtssons bok "Virka Amigurumi".



5 kommentarer:

  1. Ja inte vill jag kalla dig för nörd, nu har du hittat på nåt kul att göra och fint blir det så njut av ditt fikabröd som för övrigt har lång hållbarhet.

    SvaraRadera
  2. Ser gott ut! Har inte riktigt fastnat för momenten vaddfyllning och montering - tycker det är jättejobbigt - utan är mer förtjust i det snabba resultatet ;)

    SvaraRadera
  3. Åhh, får man komma på fika?

    Faktiskt så har jag fått en helg ledig i maj då ja vill komma och ha en pysselhelg med dig och dina barn, mitt barn ska nämligen vara på Brännö och min kära man ska snickra.

    Om det går så kommer jag och mina maskiner :)

    SvaraRadera