söndag 25 september 2011

Monsterruta

Jag har ett skåp där mina garner och lite annat pyssel bor. Men emellanåt är det fullt, någon kanske känner igen sig?!

För att bli av med lite garn virkade jag en monsterruta! Rutan blev en perfekt bilåkarfilt till min stora tös. Hon är ett sånt där barn som inte vill klä på sig för mycket ytterkläder när man skall åka bil för det blir knöligt under bältet. Man suckar, och fräser och blir irriterad varenda gån det skall åkars bil. Och tösabiten? Hon fryser såklart mitt i smällkalla vintern. så. En monsterruta till den envisa dottern - en bilfilt.



Rutan är väl ca 70 * 70 cm, och den var ju riktigt skoj att virka. I mitten har jag dekorerat den med två blommor virkade i glittergarn. I rosa glittergarn. Det kan inte bli mycket bättre än så för en snart femåring!

4 kommentarer:

  1. Det e roligt med riktigt stora mormorsrutor! Smart att ha den som bilfilt :-)

    SvaraRadera
  2. Fin filt! Nu borde hon frysa mindre!

    SvaraRadera
  3. Jättefin filt! Men du...jag förstår din dotter! Jag är nämligen likadan, kanske ska virka mig en bilfilt jag också! =)

    SvaraRadera