fredag 25 februari 2011

Torgvantar

Nu får våren gärna komma, mer än gärna faktiskt! I väntan på våren, hoppas jag att de där halvkalla/halvvarma dagarna kommer. Ni vet de dagarna när man vill ta av sina vantar för det är för varmt att ha dem på, men samtidigt är det för kallt att vara utan?

I väntan på dessa dagar har jag virkat mig ett par torgvantar, efter det här mönstret! Jag kunde ju min vana trogen inte följa mönstret till punkt och pricka, utan hoppade över tummen och mudden.

Såhär ser de ut:




Men, nu när jag tittar på bilderna på urprungsmönstret och jämför med mina bilder så ser jag att mina torgvantar är ribbade åt andra hållet!! Hur har jag lyckats med det måntro??

Såhär ser orginalet ut (bilden har jag lånat från bloggen Helt Virkad):

3 kommentarer:

  1. Så söta - skumt att du virkade "åt andra hållet" och ändå fick dem att passa så bra ;-)

    SvaraRadera
  2. Superfina! Tycker att det blev snyggare med ribborna åt det hållet. Jag länkar från min blogg med bild för jag tyckte att de blev så fina.

    SvaraRadera
  3. Lustigt att dom blev åt "fel" håll :) men dom blev väldigt fina, gillar dom mycket!

    SvaraRadera