söndag 13 februari 2011

Filt till vagnen

Jag köpte ett fint fleecetyg, för jag tänkte att jag skulle sy en overall till lille sonen, och en tröja till stora tösen. Men.... sedan sprang jag på en fleeceoverall på rea, och så tappade jag självförtroendet!

Nu blev det en filt istället. Jag tänker att den kan komma att passa om ett par månader, när det är dags att sitta i vagnen, och det är svalt eller kyligt, snarare än kallt! Jag sydde filten i två tyger, fleece på ena sidan och vitt lakanstyg (gammalt och mjukt) på andra sidan. Dessutom sydde jag på en liten etikett med gossens namn på. Etiketten har jag fått av min kusin, som för övrigt har en fin liten syblogg!

Här är filten:



Och här är etiketten (och ja, jag vet, det blev inte riktigt bra, men det blir med allra största säkerhet bättre nästa gång!):

1 kommentar:

  1. Jag tycker du är JÄTTE redig och så kul att du har börjat sy!!!

    Etiketten är lättast om du syr på med sicksack med inget mellanrum, om du fattar vad jag menar?
    Ja ska visa dig när vi har syhelg!! Puss

    SvaraRadera