tisdag 8 februari 2011

Återbruk, så heter det visst!

Det här med symaskin.... Det är ju bara hur kul som helst! Men man är ju inget proffs precis, och tyg är dyrt, så det gäller att vara lite uppfinningsrik!

Jag känner att jag behöver träna på att göra snygga avslut, runt ärmhål tillexempel...

Den här klänningen är sydd av en slaktad t-shirt. Tycker det blev helt ok. Tror att min lilla glitterälskande prinsess-wannabee kommer gilla den trots brist på glitter. Det är nämligen så att om ett plagg är svart eller grått med nåt tryck på så är det hårdrockskläder enligt en 4årings logik. Och "hårdrocks-vadsomhelst" är ju hur bra och cool som helst!




Jag har ritat av en NovaStar-klänning som min tös gillar för att få fram formen på klänningen. Dock är hon på dagis nu, så en ev livebild får väl vänta!

3 kommentarer:

  1. snyggt! jag gjorde en jeansklänning av johans jeans till maja när hon var liten. Det är verkligen ett kul tidsfördriv det här med symaskinen när man är mammaledig!
    kram fia

    SvaraRadera
  2. Tuff och fin! Du är himla duktig du. Jag fortsätter att vara imponerad!

    SvaraRadera
  3. Smart att återanvända gamla grejer på det viset. Barnen uppskattar ju det som nytt ändå!

    SvaraRadera