måndag 22 november 2010

Liten kofta!

Nu så, nu har jag knåpat ihop en liten kofta! Är väldigt nöjd med mig själv måste jag säga, den blev som jag tänkt mig, och nu återstår bara att vänta på bäbisen så vi kan få se om den passar! Jag virkade koftan enligt samma princip som jag virkat dockkläderna; nämligen kvadrater i lämpliga bitar, som jag sedan har sytt/virkat samman. För att veta ungefär hur stora bitarna skall vara har jag mätt på en liten tröja i strl 50.

Stora tjejen tyckte att den blev jättesöt, och sade genast att hon minsann också vill ha en sådan kofta, fast med korta ärmar! Och det var ju en strålande idé, så vi får väl se om jag kan lyckas även med det!

2 kommentarer:

  1. Jättesöt kofta du har gjort!
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Nämen åh så söt! :) Koftan till din mamma gillade jag också, jättefin!

    SvaraRadera