tisdag 2 november 2010

Julklappsprojekt!

I vår familj har vi slutat att ge julklappar till de vuxna. Bara barnen får klappar. Eller egentligen är det så. Men jag tycker att det är så trist med en gran utan paket under, så jag brukar ge ett litet paket var till mina kära familjemedlemmar! I år (precis som förra året) blir det såklart en virkad liten klapp!

Mina bröder bor i var sin lägenhet, den ene med ett kök som är vitt med blå detaljer, och den andra med ett kök som är vitt med röda detaljer. Så, vad passar väl bättre än matchande grytlappar?!

Här kommer de blå:





Och här är de röda:





De kvadaratiska grytlapparna har jag improviserat fram, bara fasta maskor fram och tillbaka till en lagom storlek. De runda (eller sexkantiga som de heter i mönstret) har jag hittat på garnstudio.com. De runda var riktigt roliga att virka, så det kan jag tänka mig att gör igen, och igen, och igen, och igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar