måndag 8 november 2010

Färdigställt långprojekt!

I höstas, för ett år sedan ungefär började jag att virka på en klänning till min dotter. Det var meningen att den skulle användas runt jul. Så blev det inte, och garnet användes till andra projekt.

Så småningom köpte jag nytt garn och började om från början. Det har stundtals varit riktigt oinspirerande och rent ut sagt trist att virka den här klänningen! Men nu när den är klar är jag ganska stolt över mig själv!

Min lilla tös tycker att den är fin, jag tycker att den är ok. Den får gärna följa med henne till dagis om hon vill det!

Jag virkade utifrån ett gratismönster jag hittade på www.jarbo.se. Men jag använde ett annat garn än det rekommenderade Från början hade jag köpt det garn som rekommenderades i mönstret, och frågan är om det inte hade blivit bättre om jag hållt mig till det!

Nåväl, här är den i alla fall!



1 kommentar:

  1. Har knapphålen också blivit färdiga? Hoppas jag får se den på någon gång.
    Maria

    SvaraRadera