måndag 18 januari 2010

Barbiekläder

Jag jobbar på en förskola, och där leker barnen med barbiedockor. De tycker om att klä på och klä av dockorna, om och om igen!

Min lilla dotter har också börjat leka med dessa dockor (fast hon kallar dem för prinsessor!), och även här kläs det på och av. Probemet är bara att kläderna varken är särskilt enkla att klä på och av för en tre - fyra- åring, eller har särskilt bra kvalitet. Så då tänkte jag.... att man kan ju såklart virka egna kläder till de små dockorna!!

Så här är de första färdiga, och fler lär de bli. De går både fort att virka, och uppskattas av barnen! Mönstrena finns än så länga bara i mitt eget huvud, men så småningom kan det hända att de skrivs ned!

2 kommentarer:

  1. Hej! Kul att du vill vara med i min utlottning!
    Så fina saker du har gjort! Om du stickar också, finns massor av fina Barbiemönster här: http://www.stickatillbarbie.se/ , annars är det ju kul att hitta inspiration. Jag tycker det är jättekul att göra små, små kläder. Jag har gjort en del till mina dockskåpsdockor, fast det blir utan mönster.

    SvaraRadera