onsdag 4 april 2012

Påskpresenter

Snart är påsken här. Ja, faktiskt redan imorgon!

När det är dags för påsk är det dags för påskägg, påskris, påskgodis, och - enligt min femåring - påskpresenter.
När man får sån information, att barn skall få påskpresenter på påsk. Då är man ju glad att man åtminstonde får den informationen några dagar innan själva påsken. Annars hade det kunnat sluta olyckligt!

Den här femåringen. Hon informerade också tidigare i veckan, vänligt men bestämt, att hon saknade några djur i sin "virkadedjurväska". "Mamma, jag har smådjur, jag har katter och jag har vattendjur. Jag behöver nog faktiskt en hund."
Japp.
Och den lille gossen? Ja, han får liksom nöja sig med det hans lilla mamma känner för att knåpa ihop, i väntan på förmågan att själv kunna befalla, förlåt, jag menade beställa...

Så, här är de. Årets påskpresenter. En liten hund. Och en liten björn. Båda är virkade i Järbos Fuga Tweed, med virknål 3,5. Och mönstrena finns i två av Mia Bengtssons böcker.

1 kommentar: