måndag 26 mars 2012

Att förhandla med sin femåring

Konsten att förhandla. Det är det de skulle lära ut på de där föräldrautbildningarna man blir erbjuden innan man skall bli förälder. Att lära sig om amning eller om smärtlindring under förlossningen är inte värt någonting i jämförelse!

Min stora tös har såklart ett gosedjur på sin förskola. Ett i mitt tycke riktigt läbbigt loppis"fynd". För att bli av med den där läbbiga katten lovade jag henne en ny katt. En virkad. Här är den!



Mönstret kommer från en av Mia Bengtssons böcker. Fast där är det ett lejon. Jag hoppade över tofsen på svansen, manen och nosen. Jag gillar den, och tror säkert att jag kommer göra ett lejon också en dag!

3 kommentarer:

  1. Den blev jättesöt. Hoppas att förhandlingen gick bra.
    Maria

    SvaraRadera
  2. Vilken söt katt - hoppas den gick hem hos dottern!

    SvaraRadera
  3. Haha, gick det bra att byta till den nya söta katten då?

    SvaraRadera