söndag 24 oktober 2010

Nya tofflor!

Japp! Nu när vi bor i hus, har jag förstått att det tydligen ingår i själva upplevelsen att bo i hus, att man skall frysa om fötterna. Så det gör jag. Brrr! Inte för att vi snålar på värmen, det drar liksom utmed golvet, huset är ju ganska gammalt!

Nåja, det är ju bara en välkommen anledning att köpa garn och virka lite!! Ett par tofflor, inspirerade av ett mönster från garnstudio.com (även bilden kommer därifrån):



Jag hoppade över själva spännet (& de sitter på ändå) och jag gillade inte alls tanken på en garnboll runt fötterna, så den lät jag också bli att göra! De var roliga att virka, och snart skall man ju börja med julklapparna, så några tofflor kommer det nog att bli i år!

Här är resultatet i allafall!

2 kommentarer:

  1. Blev ju jättesöta och fina!
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Jättefina!!

    Tycker även dom röda var underbara, ja gillar att va hustomte :)
    kram

    SvaraRadera