tisdag 12 oktober 2010

Babytossor

Har börjat på ett par tossor till den där filuren som bor i magen. Jag har hittat mönstret hos Garnstudio.se, men jag har liksom kört fast, jag förstår inte hur de menar... Någon som vet?

Såhär skall de bli när de är färdiga, bilden har jag lånat från Garnstudio.se:



Här är det jag har kört fast, vad betyder detta; "virka 2 st tills, 1 halvst,"

"SEDAN VIRKAS DET SÅ HÄR FRÅN MITT BAK (virka 1 m i varje m från föregående v):
VARV 1: 14-17-20 (27-30) fm, 1 halvst, virka 2 st tills – LÄS MINSKNINGSTIPS, 6-8-8 (10-10) st, virka 2 st tills, 1 halvst och 14-17-20 (27-30) fm = 38-46-52 (68-74) m."

Jag blir inte hjälpt av att läsa minskningstipsen, så nu vet jag inte vad jag skall göra! Är ytterst tacksam om ngn vet, och kan förklara för mig!

3 kommentarer:

  1. Du kan ju ta med det i morgon, så kan jag se om jag fattar när jag ser det.
    Maria

    SvaraRadera
  2. jag fattar ingenting, men herregud vad söta tosser!!

    Själv sitter man och försöker knåpa ihop ett omlottbodymönster :D

    SvaraRadera
  3. Nu har jag fått hjälp, tack Maria! Det betydde ju naturligtvis virka tillsammans, mao, virka ihop!

    Tack, tack!

    SvaraRadera