fredag 3 februari 2012

Första figuren från Virkligheten

En liten björn!
Vet inte om det är en pojkbjörn eller en flickbjörn?
Min tanke var att det skulle bli en flickbjörn, men när den blev klar, så såg den liksom inte så flickig ut, tycker jag. Fast än tröjan är rosa och allt!

Jag gillar verkligen Annikas mönster, både de som finns gratis på hennes blog och de som finns i hennes bok Välkommen till Virkligheten, och kommer definitivt virka kompisar till björnen!



Björnen är virkad i tunt bomullsgarn och med virknål 2,5.

2 kommentarer:

  1. Han/hon var väldigt söt! Fast jag tycker nog ocså att han har lite mer pojkigt utseende, svårt att säga varför egentligen...

    SvaraRadera
  2. Visst är det en pojkbjörn, tycker jag också. Du får virka en flickbjörn som kompis till den!

    SvaraRadera