onsdag 4 januari 2012

Virkade klappar

Några virkade klappar blev det även i år. Tyvärr hann jag inte riktigt med att fota allesammans innan de packades in och överlämnades. Men i alla fall.
Två klappar fastnade på bild!

En keps till min bror. Mönstret kommer ur boken "Stickat och virkat - Vintage på svenska", av Birgitta Forslund och Åsa Dahlgren.
Hans mysiga sambo fick en basker, och även det mönstret finns i boken.



Både keps och basker var lättvirkade, snabba och roliga att göra. Jag har använt det garn och virknål som står i mönstrena.

Jag är riktigt sugen på flera av mönstrena i boken. Framförallt stickmönstrena. Men, jag kan ju inte sticka!! Kanske är det det som skall bli mitt nyårslöfte? Att lära mig sticka!

Och, så. En av barnens kusiner är en riktig hockeytok. Så. Till honom blev det en liten maskot virkad efter mönster i Mia Bengtssons första bok. Givetvis i egna lagets färger. Och kan ni tänka er, den var skoj att virka den också!

3 kommentarer:

  1. Fint virkat! Klart du ska lära dig att sticka ;)

    SvaraRadera
  2. Om jag skulle gissa så tror jag att du skulle lära dig att sticka på en liten liten stund om du bara försökte. Det här med garn är din grej! :)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina klappar!
    Ville bara meddela att Sara nu har tolkat ditt givna tema och växlat vidare i pysselstafetten.
    Ha en fin helg.
    //jonna d

    SvaraRadera