torsdag 4 augusti 2011

Kakfat

Har några virkprojekt på gång, och några som är klara. Men de som är klara kan jag inte visa upp då de skall bli presenter. Och man vet ju aldrig vem som kan tänkas hitta hit!

Jag har hur som helst pysslat ett annat litet pyssel. Ett snabbt ett. Och ett roligt. Jag har velat göra något sorts kakfat sedan jag såg dessa. Hos fiffiga Fiff! Men, så satt jag och kikade runt i olika bloggar, och snubblade över tips och inspiration. På ett lite enklare och lite snabbare fat. Här, hos Pyssla! Fast hon kallar det förstås för Pralinfat.

Här är mitt alldeles egna kakfat. Eller pralinfat. Vad man nu är sugen på. Ett snapsglas och en assiett i glas. Superlim. Kakfat klart!
Fint, tycker jag!





5 kommentarer:

  1. Vilken bra idé! Så snyggt det blev, och det verkar ju ganska enkelt att göra.

    SvaraRadera
  2. Superfint!! Jag har ett liknande projekt sedan några månader tillbaks, fast det ligger fortfarande i en låda i väntan på ett bra lim som fäster ordentligt och blir genomskinligt. Jag har också ett superlim, men det blir så gult och fult när det torkar... du kanske har en annan sort? Vart har du köpt ditt?

    SvaraRadera
  3. Det blev ju jättesnyggt! Fint med glas :-)

    SvaraRadera