måndag 2 maj 2011

Glass i stora lass!

När solen skiner, och det är varma härliga dagar (nästan som sommar), då blir i alla fall jag sugen på glass. Glass i stora lass!

Jag har virkat några glassar, strutar med en liten chokladrand och en kula vanilj. Mums!



För att få till en fin form på struten använde jag mönstret på moroten i Mia Bengtssons bok "Virka amigurimi". Själva glasskulan har jag sedan improviserat fram. Några ökningsvarv, några varv med fm i varje maska, och några minsknigsvarv.

Mat och godsaker är roligt att virka! (Och att äta, men det försöker jag att låta bli!)

2 kommentarer:

  1. Läckra glassar! Själv är jag alltför förtjust i att äta på riktigt, både godsaker o annat, för att kunna låta bli...

    SvaraRadera
  2. Åh, nu blir jag jätte avundsjuk. Har tänkt så länge att jag skall göra glassar till barnen, men tiden finns inte hos mig.
    Kram Maria

    SvaraRadera