söndag 17 april 2011

Virkpaus....

....har det varit, eller har det verkat som iallafall. Det beror på att jag mest virkat sådant som jag virkat tidigare, och alltså redan bloggat om. Det känns inte så kul att visa upp "samma" saker om och om igen!

Men nu har jag något nytt att visa! Jag har virkat en liten nalle! Eller testvirkat ett mönster skulle man väl kunna säga. Med tanke på hur resultatet blev (jag är inte nöjd) så är jag glad att jag tog ett garn som blivit över från något tidigare projekt. Men, nu vet jag vad jag gillar och inte gillar med mönstret, och hur jag skall anpassa det för att det skall bli som jag vill ha det! Det är ju toppen! Så nästa nalle kommer jag virka i ett nytt garn, och jag kommer att bli nöjd med resultatet!

Här kommer i alla fall en bild på min allra första, testvirkade lilla nalle!




Och den är virkad utifrån det här mönstret.

3 kommentarer:

  1. Det var väl en söt nalle, vet inte vad det är du inte gillar med den. En nalle kan väl vara rosa också? Och om du gör ett minilitet svart stygn i varje öga så får den kanske mera liv i blicken?

    SvaraRadera
  2. Nja, det är väl kanske inte färgen på garnet jag är mest missnöjd med! Jag tycker nog att huvudet är lite för litet, och armarna lite för långa. Annars var den rolig att virka.
    Och tack för tipset om ögonen, det skall jag prova!

    SvaraRadera
  3. :) jag kan kanske hålla med dig om att det inte är det finaste du har virkat ;) men charmig är den lille nallen!

    SvaraRadera