onsdag 29 september 2010

Virklust funnen!

Äntligen!

Har väntat länge på den här känslan, ni vet, att liksom verkligen vilja skapa, att längta till det. Att prioritera bort annat för att sitta och pilla med mitt eget!
Men som jag skrev i ett tidigare inlägg tog livet en annan vändning hastigt och lustigt. Allt blir inte alltid som man tänkt sig, men ibland blir det bra ändå...!
Vi flyttade in i vårt lilla söta drömhus i juni, och nu planeras och fylls fritiden och framtiden med en mängd familjeprojekt. I december skall vi bli en familj på fyra, istället för som nu tre!

Så denna lilla medlem av vår familj, som ännu håller sig osynlig, skall naturligtvis hållas varm och gosig i vinter. Än så länge har det hunnit bli en liten randig filt, som jag tänker mig kan passa i bilstolen till exempel:



Och en liten mössa:



Närbild på randningen:



Tanken är att det skall bli ett helt litet sett, med filt, mössa, tossor och vantar samt en kofta. Jag tycker nog att jag borde hinna!

1 kommentar:

  1. Tjuusigt!!

    Tänkte jag skulle försöka mig på mormorsrutor någon dag... vilken dag som helst snart...
    har jag bara sagt ett halvår...

    SvaraRadera